Case Study: SEO sklepu z odzieżą damską ZOIO.PL

No Comments

Pozycjonowanie sklepów SEO

Chciałbym podzielić się danymi, które wypracowaliśmy przez 8 miesięcy dla sklepu internetowego z odzieżą damską ZOIO.PL. Sklep już jest na rynku od ok 2 lat – został uruchomiony w lutym 2015 roku. Po poprzedniej agencji, nasza kampania SEO zaczęła się w styczniu 2016 roku. Sklep działa na platformie Magento. ZOIO.PL – to nowy sklep internetowy, który posiada w swoim asortymencie odzież damską, bielizną i torebki. Pozycjonowanie sklepu to czasochłonna praca, ale wypracowane efekty dają przychód na lata.

Optymalizacja sklepu

Przeprowadziłem audyt SEO sklepu, a następnie zacząłem od optymalizacji całego sklepu. Bardzo ważnym czynnikiem w optymalizacji było poprawienie znaczników title, description i oczywiście wykorzystanie większego potencjału słów kluczowych w nagłówkach H1. Optymalizacja SEO to proces ciągły, dlatego na przestrzeni kilku miesięcy testowałem wiele opcji i kombinacji znaczników. Optymalizacja SEO sklepu ZOIO.PL

Działania jakie zostały wykonane:

  1. optymalizacja znaczników title i description
  2. optymalizacja nagłówków H1
  3. poprawienie szybkości ładowania sklepu
  4. dodanie unikalnych opisów produktów

Przy zadaniu przyśpieszenia sklepu, zostało wykonane przez programistów:

  1. minifikacja kodu js i styli css oraz kompresja danych
  2. wyłączona standardowa funkcja scalania plików js,css
  3. full page cache
  4. domyślne nagłówki expires
  5. kompresja tekstu (plain, html, xml) przed wysłaniem do przeglądarki
  6. usunięcie nieużywanych modułów

Przyśpieszenie sklepu

 

Przy okazji tworzenia akcji promocyjnych, tworzyliśmy oddzielne landing page, które również były optymalizowane pod wyszukiwarkę Google. W narzędziu SEMSTORM tak wyglądają nasze wzrosty:

Wzrost pozycjonowania sklepu ZOIO

 

W narzędziu SENUTO tak:

Pozycjonowanie sklepu ZOIO

Link Building

Kolejnym etapem po wykonaniu ważnych poprawek optymalizacyjnych, był link building. Zdobywaliśmy bardzo dobrej jakości backlinki, nie chodziło nam o ilość, ale jakość. Dało to nam dużą przewagę nad konkurencją, która jest już online od kilku lat.

  1. budowanie własnego zaplecza
  2. wartościowe artykuły na powiązanych portalach
  3. marketing szeptany
  4. content marketing połączony z linkowaniem

Udało nam się wypozycjonować sklep na bardzo konkurencyjne frazy, np. odzież damska, sukienki damskie, bluzki damskie, które znajdują się na pierwszej stronie Google.pl.

Pozycjonowanie wysoko w Google

Efekty

Przez 8 miesięcy udało nam się zdobyć 45 tyś odwiedzin z wyszukiwarki Google.pl. Co przełożyło się na bardzo dużą sprzedaż z tego kanału. Również osiągnęliśmy bardzo duży współczynnik klikalności CTR 7,77%. Średnia pozycja to 10,2. Chcesz powiększyć przychody w swoim sklepie? Zapraszam do kontaktu.

Również udało nam się wypozycjonować na inne bardzo konkurencyjne frazy: sukienki damskie i bluzki damskie, witryna znajduje się na pierwszej stronie wyników Google po wpisaniu tych fraz. SPRAWDŹ!

Pobierz nasze SEO Case Study

Case Study: SEO sklepu z odzieżą damską ZOIO.PL
Ocena na:5 (100%) 1 vote

Od 5 lat zajmuje się marketingiem w wyszukiwarkach z naciskiem na wyszukiwarkę Google.

Blog naszej agencji SEO/SEM

Piszemy o ciekawostkach SEO i SEM oraz o własnych osiągnięciach. 

Zapytaj o wycenę

Oferujemy profesjonalne usługi SEO, które pomogą zwiększyć ruch organiczny z wyszukiwarki Google, zdobywamy wysokie pozycje na bardzo konkurencyjne frazy kluczowe.

Zapisz się do  newslettera!

More from our blog

See all posts

Leave a Comment